Σταμάτης Μυλωνάς: Παθιασμένος με το Σαββατιανό

by GreekCellar
208 views
Κοινοποιήστε το:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email
Pin on Pinterest
Pinterest

Δηλώνει πιστός ακόλουθος του Σαββατιανού και το ερευνά συνεχώς. Ο Σταμάτης Μυλωνάς είναι αποφασισμένος να πείσει και τους πλέον δύσπιστους ότι η γηγενής ποικιλία της Αττικής, η οποία τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και πιο δημοφιλής , όχι μόνο είναι άξια προσοχής αλλά και ικανή να περάσει με άνεση στα μεγάλα οινικά σαλόνια.
Ας ξεκινήσουμε με μια ερώτηση που υποθέτουμε ότι έρχεται στο μυαλό πολλών. Γιατί μικροοινοποιία Μυλωνά και όχι Οινοποιία ;
Το όνομα μας εκφράζει την γενική αντίληψη του οινοποιείου. Είμαστε μεν ένα μικρό οινοποιείο σε όγκους , αλλά δεν χαρακτηριστήκαμε ως μικροοινοποιία για αυτό το λόγο. Ο τρόπος που εργαζόμαστε κατά την διάρκεια του τρύγου , το γεγονός ότι τρυγάμε τέσσερις τόνους σταφύλι την ημέρα ανά αμπελοτόπι και οινοποιούμε σε μικρές δεξαμενές μας χαρίζει τον τίτλο αυτό.
Πότε ξεκίνησε το οινοποιείο και πως εξελίχθηκε;
Το οινοποιείο ξεκίνησε από τον παππού μου το 1917. Εκείνος οινοποιούσε σε πήλινους αμφορείς χωμένους στο έδαφος και αργότερα σε μεγάλα δρύινα βαρέλια. Το οινοποιείο πήρε ουσιαστικά σάρκα και οστά από τον πατέρα μου ο οποίος το εξόπλισε με σύγχρονα για την εποχή μηχανήματα, ψυκτικά συγκροτήματα και ανοξείδωτες δεξαμενές. Το 2006 το αναλάβαμε επίσημα τα αδέρφια μου και εγώ. Εκείνο ήταν το κομβικό σημείο που αποφασίστηκε να στραφεί το οινοποιείο σε υψηλής ποιότητας κρασιά και να αφήσει πίσω του την πιο μαζική παραγωγή. Μετά από τις σπουδές μου ως Χημικός-Οινολόγος , πέρασα από το WSPC οπού εκεί μου δόθηκε το εναρκτήριο λάκτισμα από τον Κωνσταντίνο Λαζαράκη MW . Επέστρεψα στην οικογένεια μου με την ιδέα να στήσουμε τα πάντα από την αρχή. Να φτιάξουμε ένα σύγχρονο οινοποιείο και να ξεκινήσουμε την εμφιάλωση υψηλής ποιότητας κρασιών από την Αττική γη. Το 2006 εμφιαλώσαμε το πρώτο μας Σαββατιανό το οποίο δεν είχε ακόμα δικαίωμα να χαρακτηριστεί ως ΠΓΕ οπότε αναγκαστικά παρουσιαζόταν ως επιτραπέζιος οίνος.

Οι πωλήσεις ήταν εξαιρετικά δύσκολες. Οι δυνατότητες της ποικιλίας δεν ήταν ακόμα γνωστές .Το αντίθετο θα έλεγα μάλιστα με την φήμη που την ακολουθούσε . Αν σκεφτεί κανείς ότι ακόμα κάποιοι αποδοκιμάζουν το Σαββατιανό μπορείς να αναλογιστείς τι γινόταν πριν 10 χρόνια. Οπότε αυτό το κλίμα μας έκανε ιδιαίτερα προσεκτικούς και ουσιαστικά δυναμικά μπήκαμε στην αγορά το 2010. Έτσι με σταθερούς ρυθμούς, το κρασί μας άρχισε να γίνεται αναγνωρίσιμο. Είναι μεγάλη η χαρά μου όταν οινόφιλοι αναζητούν συγκεκριμένα το Σαββατιανό μας στις εκθέσεις για να το δοκιμάσουν.
Ταυτόχρονα ακολουθήσαμε την «στρατηγική» κίνηση να υπηρετήσουμε το Σαββατιανό και να συνδέσουμε το όνομα μας με αυτό. Μια εύκολη κίνηση θα ήταν να μπολιάσουμε τα αμπέλια μας π.χ. με Μαλαγουζιά και να έχουμε γρήγορες πωλήσεις από την αρχή της προσπάθειας μας. Κάποιος θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει σαν επιχειρηματικό λάθος ή πείσμα .Έχουμε μεγαλώσει μέσα σε αυτά τα αμπέλια όμως και πιστεύαμε στης δυνατότητες του Σαββατιανού. Μέχρι στιγμής όποιος αναφέρεται στο όνομα Μυλωνάς, το συνδέει με το Σαββατιανό και αυτό μας ικανοποιεί ιδιαίτερα!
Πόσα στρέμματα καλλιεργείται και πόσες ετικέτες έχει το οινοποιείο;
Καλλιεργούμε 120 στρέμματα. Τα 80 είναι με Σαββατιανό , αμπέλια παλιά, 50 ετών, μη αρδευόμενα με εξαιρετικά χαμηλές στρεμματικές αποδόσεις . Φέτος για παράδειγμα η απόδοση των αμπελώνων ήταν 380 κιλά ανά στρέμμα. Αυτό συνεπάγεται και υψηλή συμπύκνωση φρούτου. Τα υπόλοιπα 40 στρέμματα είναι με τις υπόλοιπες ποικιλίες.
Οι ετικέτες μας είναι οκτώ. Σαββατιανό, Ασύρτικο, Μαλαγουζιά, , ένα χαρμάνι Σαββατιανό με Ασύρτικο περασμένο από βαρέλι που εκφράζει την ιδιαίτερη μας «Άποψη», Ρετσίνα, Ροζε από Μανδηλαριά και Μαλαγουζιά, Ερυθρός από Αγιωργίτικο, Merlot και Μανδηλαριά και το γλυκό μας το οποίο είναι από Σαββατιανό με λίγο Αϊδάνι ,που ζυμώνει σε πήλινο αμφορέα.

Με τις εξαγωγές πως πάτε;
Εξάγουμε σε τουλάχιστον 11 χώρες μεταξύ αυτών ΗΠΑ, η Γερμανία, ο Καναδάς , το Ηνωμένο Βασίλειο, και η Νέα Ζηλανδία. Ωστόσο δεν είναι εύκολο να μπεις στις αγορές του εξωτερικού, αν και στην αρχή μας ήταν πιο εύκολο να εξάγουμε το κρασί από το να το διαθέσουμε στην ελληνική αγορά. Οι συνεργασίες δεν ήταν πάντοτε σταθερές. Αρχικά ξεκινήσαμε με συνεργασίες που διήρκησαν μόνο για μια δύο επαναλήψεις. Θέλει χρόνο και κόπο για να βρεις τους κατάλληλους συνεργάτες.
Από εδώ και πέρα που πάει το οινοποιείο;
Είμαστε αυτήν την στιγμή σε σημείο που παράγουμε 60,000 φιάλες ετησίως. Ο στόχος μας είναι να φτάσουμε τις 120.000 . Σε αυτό το σημείο πιστεύω ότι το οινοποιείο θα είναι πλήρως βιώσιμο και θα μπορούν να γίνονται και οι απαραίτητες επενδύσεις στον αμπελώνα και το οινοποιείο με σκοπό την παραγωγή ‘μεγάλων’ κρασιών από την Αττική. Σε αυτό τον αριθμό των φιαλών μπορείς να έχεις 100%,τον έλεγχο του τι παράγεις. Θεωρώ με τον ρυθμό ανάπτυξης που έχουμε σε 4-5 χρόνια θα φτάσουμε τον στόχο μας.
Η αύξηση της παραγωγής για εσάς σημαίνει και νέες ετικέτες;
Η αλήθεια είναι ότι θα παρουσιάσουμε κάποιες νέες ετικέτες. Φέτος για παράδειγμα θα βγει στην αγορά μία ιδιαίτερη εκδοχή του Σαββατιανού, μια πιο ‘φυσική’ προσέγγιση για να προϊδεάσω. Το Σαββατιανό το ψάχνουμε και το πιστεύουμε πολύ.
Στο κελάρι μας αυτή τη στιγμή έχουμε επίσης ένα αφρώδες Σαββατιανό ,με δεύτερη ζύμωση στη φιάλη σύμφωνα με την μέθοδο της Καμπανίας ,το οποίο είναι να παρουσιαστεί και αυτό μέσα στο 2017.
Θα επανακυκλοφορήσουμε ακόμα, κάποια ποσότητα από τη σοδειά του 2013. Όλα αυτά βέβαια σε περιορισμένους αριθμούς. Η κεντρική ιδέα είναι να εξερευνήσουμε όλες τις δυνατότητες και πτυχές της ποικιλίας. Για παράδειγμα το Σαββατιανό του 2013 δείχνει πόσο όμορφα παλαιώνει η ποικιλία αυτή. Εξελίσσεται το κρασί , αποκτάει έναν ιδιαίτερο, πιο ξηροκαρπάτο χαρακτήρα . Είμαι σίγουρος ότι έχουμε να δούμε πολλά ακόμα από το Σαββατιανό και την Αττική γη.

Κοινοποιήστε το:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email
Pin on Pinterest
Pinterest

You may also like