Μιχ. Παπαγιαννίδης: Το ελληνικό κρασί χτίζει όνομα στο εξωτερικό

by GreekCellar
62 views
Κοινοποιήστε το:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email
Pin on Pinterest
Pinterest

Με σπουδές στο marketing στην Αυστρία αλλά κυρίως με τεράστια εμπειρία στο χώρο των πωλήσεων κρασιού ο Μιχάλης Παπαγιαννίδης, δικαίως κατέχει τη θέση του Export Manager στην Οινοποιία Τσέλεπος και οργανώνει από κοινού με τον ιδιοκτήτη τη στρατηγική της επιχείρησης ως προς την ανάπτυξή της στο εξωτερικό.

Τα αεροπλάνα έχουν γίνει το δεύτερο σπίτι του καθώς όπως μας λέει σχεδόν ανά δύο μήνες βρίσκεται στο εξωτερικό ώστε να συζητήσει με τους εισαγωγείς των κρασιών του οινοποιείου, να τους ενισχύσει και να οργανώσει μαζί τους βραδιές δοκιμής των ελληνικών κρασιών.

“Πρέπει να συντηρήσεις αυτά που έχεις και να μπεις και σε άλλους χώρους”, μας λέει χαρακτηριστικά ο Μ. Παπαγιαννίδης, τονίζοντας πως η γαστρονομία σε χώρες όπως η Γερμανία και το Βέλγιο έχει ανέβει πολλά επίπεδα και οι καταναλωτές είναι αρκετά απαιτητική ως προς την ποιότητα του κρασιού.

“Όταν πήγαινες παλαιότερα σε ελληνικά εστιατόρια στο Μόναχο είχαν πάντα κρασί σε δίλιτρα και αν όχι το ίδιο σε 0,7l, δεν υπήρχαν τότε οι ποιοτικοί όπως τώρα που είναι πολλοί και έχει αναβαθμιστεί”, μας εξηγεί ο κ. Παπαγιαννίδης και προσθέτει με ιδιαίτερη ευχαρίστηση και καμάρι: “Αυτή τη στιγμή το ελληνικό κρασί ξεκίνησε και χτίζει όνομα, κάλλιο αργά παρά ποτέ”.

Όπως μας λέει στη βελτίωση του ονόματος του ελληνικού κρασιού βοήθησαν οι καινούργιοι παραγωγοί, που έκαναν την εμφάνισή τους στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και τις αρχές του ’90.

Παράλληλα όμως με τη βελτίωση της ελληνικής ποιότητας, όπως σημειώνει ο Μιχ. Παπαγιαννίδης, αλλάζει και η νοοτροπία των ομογενών, οι οποίοι διατηρούν ελληνικά εστιατόρια κυρίως στη Γερμανία.

“Δεν είναι πια η ταβέρνα με τα ονόματα των νησιών ή των αρχαίων τώρα βλέπεις άλλα ονόματα…έχουν περισσότερη σχέση με την Ελλάδα….βγάζει ο άλλος το κατάστημά του “Terra Kreta”….“Votani”….και στις λίστες τους έχουν καταλόγους με εμφιαλωμένα…”, αναφέρει ο Μ. Παπαγιαννίδης και προσθέτει: “Ο αγώνας ο δικός μου είναι να τους πείσω να γυρίσουν σε ποτήρι το 0,7l και το ποιοτικό 0,7l. Να μάθει ο άλλος ότι υπάρχει σε 0,2l ποτήρι”.

“Από εδώ είμαστε πανέτοιμοι και είναι πάρα πολύ καλά τα οινοποιεία που υπάρχουν μικρά ή μεγάλα…”, μας λέει ο κ. Παπαγιαννίδης ωστόσο υπογραμμίζει ότι ακόμα τα ελληνικά κρασιά κυρίως στην Ευρώπη είναι “εγκλωβισμένα” στο ελληνικό στοιχείο και δύσκολα μπορούν να μπουν πχ σε γερμανικές κάβες ή γερμανικά εστιατόρια και αλυσίδες gourmet προϊόντων.

Δύο σημαντικές αγορές που έχουν ανοίξει και έχουν προοπτικές για το ελληνικό κρασί είναι αυτές της Κίνας και της Ιαπωνίας. Όπως λέει ο κ. Παπαγιαννίδης, η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου είναι πιο ελεύθερη για να εξάγει κανείς τα προϊόντα του, είναι δυνατή και ανερχόμενη αγορά, ενώ οι Ιάπωνες αρέσκονται στη gourmet κουζίνα και το καλό κρασί.

Η επένδυση στις εξαγωγές για τον Μιχ. Παπαγιαννίδη, δεν είναι απλά μια, δύο… τρεις συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις, είναι κυρίως η επαφή και η στήριξη του εισαγωγέα γι αυτό μας εξηγεί: “Να πας να στηρίξεις τον χονδρέμπορά σου, που είναι στο Μόναχο, είναι στο Βερολίνο, το Αμβούργο…όπου κι αν είναι να πας εκεί να τον στηρίξεις για να τον βοηθήσεις να μπει σε καινούργια μαγαζιά…να κάνεις ορισμένες γευσιγνωσίες”.

Κοινοποιήστε το:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email
Pin on Pinterest
Pinterest

You may also like