Κων/νος Λαζαράκης: Να δούμε τον διαγωνισμό της Θεσσαλονίκης ως ευκαιρία βελτίωσης

by GreekCellar
80 views
Κοινοποιήστε το:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email
Pin on Pinterest
Pinterest

Συναντήσαμε τον Έλληνα Master of Wine, Κωνσταντίνο Λαζαράκη, αμέσως μετά το τέλος των δοκιμών από τους κριτές και του ζητήσαμε καθώς φέτος ήταν ο πρόεδρος των κριτών – γευσιγνωστών να μας μιλήσει για την πορεία του διαγωνισμού, αλλά και τις σκέψεις του για το μέλλον της σημαντικής αυτής διοργάνωσης.

 

Πώς πήγαν τα πράγματα στον διαγωνισμό;

Σε πρώτη φάση το σημαντικό είναι ότι δεν είχαμε εκπλήξεις. Το διαγωνιστικό κομμάτι πήγε ήρεμα, πάρα πάρα πολύ σωστά. Βέβαια εγώ πραγματικά νιώθω σαν τον καλεσμένο της τελευταίας στιγμής γιατί υπάρχει ένα team και από την ΕΝΟΑΒΕ αλλά και από τα παιδιά που μας βοηθάνε στο στήσιμο, στο σερβίρισμα, που έχει μια τεράστια εμπειρία και το κάνει αυτό για πάρα πολλά χρόνια και πραγματικά δεν είχα να κοιτάξω το παραμικρό. Εγώ ήμουν μόνο η βιτρίνα και για αυτό πρέπει να πω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στην ΕΝΟΑΒΕ, στα παιδιά που δουλεύουν στην ΕΝΟΑΒΕ αλλά και τα παιδιά που μας βοήθησαν γενικά. Το ότι πήγαν τα πράγματα χωρίς εκπλήξεις και πάρα πολύ οργανωμένα, έχει να κάνει μόνο και μόνο με αυτούς.  Νομίζω ότι κανένας δεν θα φύγει πιστεύοντας ότι έχασε τρεις μέρες από τη ζωή του για να δοκιμάσει κρασιά, τα οποία δεν υπήρχε λόγος να δοκιμαστούν. Όλοι βρήκαν σίγουρα κάποια κρασιά, που τους έκανα να πουν ένα μεγάλο κρασί στο ποτήρι μου.

 

Μπορούμε να ελπίζουμε ότι του χρόνου θα έχουμε περισσότερα δείγματα από το εξωτερικό;

Μπορεί πιθανότατα να έχουμε περισσότερα δείγματα από το εξωτερικό αν και είναι η δική μου πεποίθηση ότι αυτός ο διαγωνισμός παρόλο που είναι διεθνής και έχουμε και δείγματα εκτός της Ελλάδας, ουσιαστικά πρέπει να χειρίζεται σαν ένας εθνικός διαγωνισμός. Σε αυτό έχουμε ένα θέμα, το οποίο είναι η Κύπρος, που είναι το ίδιο έθνος και θα μπορούσαμε να έχουμε και την Κύπρο υπό την σκέπη μας. Το σημαντικό κομμάτι που έχουμε να κάνουμε είναι να νιώσουν οι Έλληνες οινοπαραγωγοί ότι αυτός ο διαγωνισμός είναι κάτι το οποίο μπορεί να τους βοηθήσει σε πάρα πολλά επίπεδα. Τώρα ποια είναι τα επίπεδα, που λειτουργεί για εμένα αυτός ο διαγωνισμός. Το πρώτο επίπεδο είναι το λιγότερο προφανές ότι οι διαγωνισμοί οι πετυχημένοι, λειτουργούν αναβαθμιστικά για το επίπεδο ποιότητας που σχετίζεται με το συγκεκριμένο κράτος που γίνεται ο διαγωνισμός. Δηλαδή θα πρέπει οι παραγωγοί να δουν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και ως προς τα δικά τους τα κρασιά αλλά και ως προς τα κρασιά που βραβεύονται ως κάποια τροχιοδεικτικά, ότι παιδιά αυτό πάει, το άλλο δεν πάει, το τρίτο καλύτερα να το ξαναδείτε.

Είναι πάρα πολύ εύκολο να γυρίσει κάποιος και να πει εντάξει όταν παίρνει ένα μετάλλιο το κρασί μου είναι καταπληκτικό, όταν δεν παίρνει μετάλλιο και πάλι το κρασί μου είναι καλό απλά δεν το κατάλαβαν, αυτοί που το δοκίμασαν δεν ήταν οι κατάλληλοι να το εκτιμήσουν. Είναι πάρα πολύ εύκολα να συμπεριφερθούμε με αυτό τον τρόπο, εγώ όμως επιμένω ότι σε πολύ σημαντικό επίπεδο θα μπορούσαν οι Έλληνες οινοπαραγωγοί να χρησιμοποιήσουν αυτόν τον διαγωνισμό για να δουν πάνω – κάτω τι γίνεται. Ποια κρασιά είναι τα στυλ που προτιμούν συγκεκριμένοι δοκιμαστές, ποια κρασιά θεωρούνται παλιομοδίτικα και σαφέστατα είναι δεδομένο ότι μπορούμε να έχουμε κρασιά με φοβερή εμπορική επιτυχία για χρόνια, με άτομα που είναι ταγμένοι φίλοι και να μην έχουν πάρει ποτέ μετάλλιο σε έναν διαγωνισμό, ενώ μπορούμε να έχουμε κρασιά που έχουν πάρει χρυσό και να είναι δύσκολα στο να πωληθούν. Έτσι λοιπόν υπάρχει μια ισορροπία και εγώ πραγματικά επιμένω στο ότι θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί και έτσι ο διαγωνισμός. Το δεύτερο επίπεδο είναι σαφέστατα για προώθηση συγκεκριμένων κρασιών, γνωρίζουμε ότι ένα χρυσό μετάλλιο βοηθάει στο να πουληθεί ένα κρασί ευκολότερα και στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό γιατί ξέρουμε ότι ακόμα κι αν ένα κρασί πάει στην Αμερική και έχει ένα χρυσό μετάλλιο, πιθανότατα να μην τον γνωρίζουν στην Αμερική, αλλά ότι το ότι έχει ένα χρυσό μετάλλιο είναι σημαντικό ίσως για συγκεκριμένα groups πελατών αλλά έχει σημασία και το τρίτο το οποίο αν θέλετε είναι και το μεγαλύτερο δικό μου κομμάτι, είναι το εξής: Έρχονται περίπου 30 δοκιμαστές  εκτός Ελλάδας για να κάτσουν 4-5 μέρες στην πανέμορφη Θεσσαλονίκη και να δοκιμάσουν κρασιά τα οποία ξέρουν ότι είναι κυρίως ελληνικά. Αυτούς τους ανθρώπους, πρέπει να τους επιλέγουμε πολύ σωστά  για να ξέρουμε ότι θα δοκιμάσουν όπως πρέπει τα ελληνικά κρασιά  και να φέρνουμε και άτομα, τα οποία είναι άτομα κύρους. Εάν γίνει αυτό το επόμενο κλικ είναι να είμαστε σίγουροι ότι αυτοί οι άνθρωποι, όταν θα φεύγουν να γυρίσουν πίσω στις πατρίδες τους, στις καθημερινές τους δουλειές θα έχουν μετατραπεί σε αποστόλους των ελληνικών κρασιών. Θα έχουν γνωρίσει καλύτερα τα ελληνικά κρασιά , θα έχουν γνωρίσει ανθρώπους που σχετίζονται με αυτά και θα έχουν εκτιμήσει  φυσικά το τι κρασιά παράγει η χώρα μας.  Έτσι λοιπόν φέτος αρχίσαμε να κάνουμε κάποιες κινήσεις να καλούμε κάποιες περιφερειακές οργανώσεις οινοπαραγωγών, να κάνουνε εκπαιδευτικά σεμινάρια για να γνωρίσουν τις ποικιλίες, να γνωρίσουν τους τρόπους και τα στυλ του ελληνικού κρασιού. Προσπαθήσαμε τα φαγητά να τα κάνουμε λίγο διαφορετικά, λίγο πιο εκπαιδευτικά και νομίζω ότι σαφέστατα έχουμε πάρα πολύ δουλειά ακόμα αλλά τα πρώτα δείγματα είναι θετικά. Δηλαδή ένας άνθρωπος που ήρθε την Τρίτη το απόγευμα στη Θεσσαλονίκη και είχε μικρή επαφή με τον ελληνικό κρασί θα φύγει το Σάββατο το μεσημέρι και θα μας ξέρει και θα μας αγαπάει λίγο περισσότερο.

Κοινοποιήστε το:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email
Pin on Pinterest
Pinterest

You may also like