Κ. Δράμη: Οι προοπτικές για το ελληνικό κρασί είναι εξαιρετικές

by GreekCellar
112 views
Κοινοποιήστε το:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email
Pin on Pinterest
Pinterest

Συναντήσαμε την Export Sales Manager του Κτήματος Πόρτο Καρράς κυριολεκτικά λίγες ώρες πριν αναχωρήσει για Νέα Υόρκη και λίγες μόλις ημέρες μετά από ταξίδι στην Ιαπωνία για την συμμετοχή του Κτήματος στην Έκθεση Wine and Gourmet Japan. Η Κατερίνα Δράμη, μοιράστηκε μαζί μας την εμπειρία που έχει αποκομίσει από τις ξένες αγορές, αλλά και τις σκέψεις της για το τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα ώστε το ελληνικό κρασί να αποκτήσει τη θέση που του αξίζει στην παγκόσμια αγορά και κυρίως στην καρδιά των ξένων καταναλωτών.

Τα τελευταία χρόνια το ελληνικό κρασί κάνει πολλά και σταθερά βήματα προς το εξωτερικό. Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι προοπτικές που ανοίγονται;

“Οι προοπτικές για το ελληνικό κρασί είναι εξαιρετικές, είναι διαφοροποιημένο σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα, που έχουμε στις άλλες χώρες. Το βασικό σημείο διαφοροποίησης είναι η μοναδικότητα των ελληνικών γηγενών ποικιλιών που ξεπερνούν τις 300 και αυτό μας δίνει μια ιδιαίτερη δυναμική στο παραγόμενο προϊόν, όσο αφορά στην ποικιλομορφία του”.

Εκτιμάτε ότι το ελληνικό κρασί έβγαλε από πάνω του το κακό όνομα και την ταύτιση με την ρετσίνα και πώς έγινε αυτό;

“Μας πήρε 20 χρόνια περίπου να βγάλουμε από πάνω μας το κακό όνομα. Σε αυτό συνετέλεσαν πάρα πολλοί παράγοντες. Ο πρώτος είναι η νέα γενιά των οινοποιών, που έχει αρκετά υψηλό επίπεδο γνώσεων, έχει κάνει σπουδές στο Μπορντώ, στη Βουργουνδία ή σε πανεπιστήμια στις ΗΠΑ, στην Καλιφόρνια όπως είναι το UC Davis. Ένας άλλος παράγοντας είναι ότι τα οινοποιεία που έχουν έναν σαφή προσανατολισμό προς την εξαγωγή έχουνε επανδρώσει τα εξαγωγικά τμήματα με στελέχη που είναι ικανά και έχουν πολλές δυνατότητες να ανοίξουν αγορές στο εξωτερικό και να αυξήσουν το επίπεδο εξυπηρέτησης του πελάτη. Από την άλλη, υπάρχουν κάποιοι Έλληνες επιχειρηματίες που έχουν μπει δυναμικά στον χώρο του κρασιού, ικανοί και έχουν κάνει σημαντικές επενδύσεις τόσο στο κομμάτι της καλλιέργειας, όσο και στο κομμάτι της παραγωγικής διαδικασίας και της εμφιάλωσης, όπως έγινε και με το Κτήμα Πόρτο Καρράς. Καθοριστική σημασία έχουν παίξει και η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου καθώς και ο Σύνδεσμος Ελληνικού Oίνου.Όλοι αυτοί οι παράγοντες συνετέλεσαν να διορθώσουμε σημαντικά το όνομά μας στην αγορά”.

Σε ποιους τομείς μας εμπιστεύονται και σε ποιους είναι επιφυλακτικοί οι παράγοντες των ξένων αγορών;

“Μας εμπιστεύονται αρκετά στο θέμα της ποιότητας, που είναι αρκετά υψηλό, όμως δεν μας εμπιστεύονται σε θέματα marketing και στρατηγικής πωλήσεων. Γενικά δεν είναι το δυνατό μας σημείο η συσκευασία και η προώθηση, εκεί λίγο χωλαίνουμε. Επιφυλακτικοί ακόμα είναι οι ξένοι στο κομμάτι της αστάθειας που υπάρχει στην ελληνική οικονομία, στο κομμάτι των ελληνικών τραπεζών, που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την ανάπτυξη των εξαγώγιμων αγροτικών προϊόντων και ιδιαίτερα του κρασιού”.

Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να κινηθούν τα ελληνικά οινοποιεία στις αγορές που ήδη έχουν ανοίξει για το ελληνικό κρασί;

“Εξαρτάται από τις αγορές. Όσο πιο ώριμη είναι μια αγορά, όπως πχ ο Καναδάς και οι ΗΠΑ, εκεί πρέπει να κερδίσουμε στο επίπεδο του καταναλωτή. Ο καταναλωτής εκεί είναι αρκετά εκπαιδευμένος οινικά, θέλει να ξεφύγει από το καθημερινό Merlot ή το Cabernet Sauvignon και να δοκιμάσει κάτι καινούργιο. Εκεί χρειάζεται να δώσουμε μεγαλύτερη ώθηση, στο κομμάτι του καταναλωτή στις ώριμες αγορές”.
Ποιοι πρέπει να είναι οι επόμενες χώρες – στόχοι για τους Έλληνες οινοποιούς;

“Το ελληνικό κρασί θα πρέπει να στραφεί όσο αφορά την Ευρώπη περισσότερο στις Σκανδιναβικές χώρες – όπου εκεί δεν έχουμε τόσο έντονη παρουσία – την Αγγλία και την Ελβετία. Θα πρέπει να ξανακερδίσουμε αγορές όπως η Γερμανία και η Ολλανδία, που έχουμε δείξει τον πολύ κακό μας εαυτό. Σημαντικό ενδιαφέρον έχουν ορισμένες χώρες της Ασίας, όπως η Ιαπωνία”.

Το Πόρτο Καρράς αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα οινοποιεία τι περιμένουμε το επόμενο διάστημα; Πού και πως αναπτύσσεται;

“Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε ανοίξει κάποιες νέες αγορές στην Ευρώπη, όπως είναι η Ολλανδία, η Ελβετία, η Πολωνία, η Βουλγαρία, η Αγγλία και κάποιες μεσογειακές χώρες. Ενισχύσαμε την παρουσία μας στη Γερμανία με τέσσερα νέα σημεία πώλησης, που διαθέτουν τα προϊόντα μας. Επίσης προχωρήσαμε σε νέες εμπορικές συμφωνίες με την Αυστραλία και την Κούβα. Προσπάθειες όμως γίνονται και σε άλλες αγορές που ελπίζουμε το επόμενο διάστημα να αποδώσουν καρπούς. Πρόσφατα προχωρήσαμε σε ανανέωση όλων των ετικετών του Κτήματος, κάναμε ένα re-branding, καθώς επίσης και έξι καινούργια προϊόντα τα οποία είναι προσανατολισμένα στις αγορές του εξωτερικού. Αυτά τα νέα προϊόντα έχουν σημαντική αποδοχή. Αυτό το οποίο κάναμε ήταν να παντρέψουμε ελληνικές γηγενείς ποικιλίες με διεθνείς ποικιλίες, που έχουν αναγνωρισιμότητα, και να φτιάξουμε προϊόντα με εμφάνιση οικεία στον καταναλωτή του εξωτερικού”.

 

*Η Κατερίνα Δράμη έχει 18ετή πείρα σε business development θυγατρικών εξωτερικού, εισαγωγές, εξαγωγές και προμήθειες. Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Πειραιά από το Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και κατόπιν αρίστευσε στο διετές μεταπτυχιακό πρόγραμμα του ΕΜΠ, στο Τμήμα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών με κατεύθυνση τα Τεχνοοικονομικά Συστήματα. Εργάστηκε επι σειρά ετών στις εξαγωγές Αγροτικών Προιόντων Ελαιολάδου και Οίνου.

 

Κοινοποιήστε το:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email
Pin on Pinterest
Pinterest

You may also like